کامپیوتر و موبایل

صفحه ی نخست | آرشيو | پست الکترونیک | خروجی وبلاگ

در حالی که گوشی آي فون اپل در بسیاری از بازارها محبوبیت زیادی یافته و عنوان پیشرو را در بازار تلفن همراه به خود اختصاص داده، اما سیستم‌عامل آندروید در بازار اروپا سهم زیادی را به خود اختصاص داده و عنوان پیشرو را از آن خود کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد آژانس تبلیغات موبایلی InMobi از رشد 53 درصدی سیستم‌عامل آندروید در بازار اروپا طی سه ماهه سوم سال 2011 گزارش داد.

بر اساس این گزارش، سه گوشی iPhone 4 ، GT-i9000 سامسونگ و HTC Desire S جایگاه نخست را در بازار اروپا به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش آژانس InMobi، سیستم‌عامل آندروید با افزایش 6 درصدی هم‌اکنون 28 درصد سهم بازار گوشی‌هاي هوشمند در اروپا را دارد، iOS با یک درصد افزایش 15 درصد و سیمبیان با سه درصد کاهش هم‌اکنون 8 درصد سهم بازار سیستم عامل‌هاي هوشمند را در این بازار به خود اختصاص داده‌اند.


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

یک موسسه تحقیقاتی بازار با ارائه فهرستی از محصولات فناورانه‌ای که کودکان آمریکایی انتظار دارند آنها را در شب کریسمس هدیه بگیرند نشان داد که امسال در خورجین بابا نوئل بیش از هر چیز «آی- پد» پیدا می‌شود.

به گزارش مهر، موسسه نیلسون همانند سال‌های گذشته با فرارسیدن فصل خریدهای کریسمس فهرستی از محصولات فناوری‌ای تهیه کرده است که کودکان آمریکایی علاقه دارند در شب کریسمس هدیه بگیرند.

درحقیقت، با نزدیک شدن به کریسمس بازار لوازم الکترونیکی مصرفی هر روز گرم‌تر می‌شود.
امروز دیگر تلفن‌های همراه هوشمند، نوت بوک‌ها، تبلت‌ها، پخش کننده‌های MP۳ و سایر دستگاه‌های الکترونیکی در میان هدایای دوستان و خویشاوندان قرار گرفته است.

موسسه نیلسون در این تحقیق که ویژه کریسمس ۲۰۱۱ انجام شده نشان داد که ۴۴ درصد از کودکان آمریکایی بین سنین ۶ تا ۱۲ سال آرزو دارند برای جشن‌های پایان سال یک دستگاه تبلت "آی- پد" هدیه بگیرند.

این در حالی است که نتایج تحقیقاتی که این موسسه برای کریسمس ۲۰۱۰ انجام داده بود نشان می‌داد که ۳۱ درصد از کودکان ۶ تا ۱۲ سال رویای داشتن یک "آی- پد" را داشته‌اند.

در رتبه دوم این طبقه‌بندی، پخش کننده "آی- پاد لمسی" با سطح علاقه‌مندی ۳۰ درصد از کودکان قرار گرفت.
درحالی که "آی‌فون" که آرزوی ۲۷ درصد از کودکان زیر ۱۲ سال است در سکوی سوم ایستاد.

به بیانی ساده، اپل شرکتی است که توانسته جای خود را در میان رویاها و آرزوهای کودکان باز کند. هرچند در این نظرسنجی ۲۵ درصد از مصاحبه شوندگان کم سن اظهار داشتند که یک تبلت غیر از "آی- پد" می‌خواهند اما تنها ۱۹ درصد از آنها گفتند که یک تلفن همراه هوشمند غیر از محصول شرکت کوپرتینو به ریاست "تیم کوک" را می‌خواهند.

براساس گزارش وب نیوز، از میان کنسول‌های بازی، دستگاه Nintendo ۳DS با جلب توجه ۲۵ درصد از کودکان در راس ایستاد و "ایکس باکس ۳۶۰" با ۲۳ درصد در رتبه دوم قرار گرفت.


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

اپراتور سوم-رایتل

سه شنبه 1 آذر 1390برچسب:رایتل,اپراتور سوم,

ساعت 19:21

 

http://gsm.ir/media/openuploads/r222222aitel.jpg

در حال حاضر سيم‌ كارت‌هاي رايتل در كرج به ‌صورت پايلوت، مرحله آزمايشي خود را سپري مي‌كنند و شبكه فروش اپراتور سوم تلفن همراه نيز به فراخور واگذاري‌ در حال توسعه است و اين اپراتور از نيمه دوم آذرماه ‌ ثبت ‌نام خواهد داشت و سيم‌كارت‌ها به مرور عرضه مي‌شوند.

به گزارش ایسنا حميد فرنگ - مدير عامل رايتل - اظهار كرد: اپراتور سوم تلفن همراه با برند رايتل، نسل سوم تلفن‌ همراه را در چارچو

ب قوانين ارايه ‌مي‌دهد.

وي ادامه داد: تعرفه تماس اپراتور سوم كه از اين پس رايتل ناميده مي‌شود، پس از تصويب در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات و بر اساس طرح‌هاي تشويقي محاسبه مي‌شود.

او در پاسخ به اين سوال كه با وجود محدوديت در پهناي باند، چگونه‌ مي‌توانيد اينترنت با سرعت 512 را برروي سيم‌كارت‌هايتان ارايه دهيد؟ گفت: اپراتور سوم در حال حاضر قابليت ارايه نسل سوم را دارد اما در ارايه خدمات بر اساس قوانين و مقررات تعيين شده عمل مي‌كند.

وي تصريح كرد: علت تاخير واگذاري در شهر تهران، محدوديت شهرداري براي نصب آنتن‌هاي BTS است و درصورت رفع محدوديت‌ها شرايط براي واگذاري در تهران نيز فراهم است.

فرنگ درباره اظهارات ZTE مبني بر اينکه دليل تاخير اين اپراتور را عدم تامين مالي براي ترخيص تجهيزات در گمرك دانسته بود تصريح كرد: اين موضوع درست نيست و آن را تكذيب مي‌كنم.


مدير عامل رايتل تصريح كرد: ما به فضايي به دور از جنجال نياز داريم تا بتوانيم به موقع به تعهدات داده شده، عمل ‌كنيم.

وي ضمن تاكيد بر پيشبرد برنامه‌هاي اين اپراتور در فضايي آرام، پاسخگو نبودن مديران رايتل به رسانه‌ها را در راستاي ايجاد فضايي به دور از جنجال اعلام كرد.


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

مشخصات کلی نام گوشی جی ال ایکس G1
معرفی اکتبر 2011
ورود به بازار نوامبر 2011
سیستم عامل Android OS, v2.3
پردازنده

-

                            
مشخصات فیزیکی ابعاد

118 x 64 x 10 میلی متر

وزن 100 گرم
رنگ مشکی
                                                                          
نمایش نوع -
صفحه لمسی دارد
ابعاد 4.1 اینچ
دوربین 5 مگاپیکسل
                                                                                                                                             
ذخیره‌سازی حافظه جانبی microSD, up to 32GB
حافظه داخلی 512 مگابایت
                                                                                                                         
ویژگی‌ها جی‌پی‌اس دارد
جاوا -
پخش موسیقی MP3/MIDI/ACC/ACC+/WMA
پخش فیلم H.264/H.263 player
رادیوی اف‌ام دارد
                            
تبادل اطلاعات ارسال پیام SMS - MMS
مرورگر اینترنت -
بلوتوث دارد ( v2.1 )
درگاه اینفرارد ندارد
درگاه USB دارد ( microUSB )
GPRS دارد
EDGE -
3G دارد
WLan دارد
                        
زنگ نوع -
قابلیت دریافت دارد
لرزاننده دارد
                                            
باتری زمان مکالمه 400 دقیقه
  زمان آماده به کار 1200 ساعت
امکانات Gmail - Youtube - google talk - سنسور حرکتی 360 درجه برای بازی
    
http://www.gapfa.ir/i/attachments/1/1321113670438941_large.pnghttp://www.iransoftco.com/wp-content/uploads/GLX-G1iransoftco.com_.jpg


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

شرکت سونی اریکسون در گزارش ۳ ماه دوم خود که به تازگی منتشر کرده است به این نکته اشاره کرده است که ۸۹ درصد از فروش تلفن های همراه این شرکت مربوط به دستگاه های اندرویدی است.

بنابر گزارش فارنت ، این شرکت همچنین اعلام کرد که موفق شده است در حدود  ۹٫۵ میلیون تلفن همراه با متوسط قیمت ۱۶۶ یورو به فروش برساند.


همچنین این شرکت اعلام کرد که از زمان ارائه نخستین تلفن همراه سری اکسپریا در سال ۲۰۰۸ که Xperia X1و با سیستم عامبل ویندوز موبایل ۶٫۱ حرفه ای بود در حدود ۲۲ میلیون دستگاه به فروش رسانیده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که فروش ۳ ماهه اخیر در حدود ۱٫۵۸ میلیارد یورو بوده است که به آن در حدود ۳۱ میلیون یورو مالیات تعلق می گیرد و درآمد این شرکت طبق اعلام رسمی  رقم خنده دار صفر! بوده است.

گفتنی است که سهم سونی اریکسون از بازار اندروید در حدود ۱۲ درصد است.


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

چرا استیو فوت کرد؟!

پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:استیو,جابز,علت مرگ استیو,

ساعت 14:30

سازمان بهداشت عمومی شهرستان "سن خوزه" گواهی فوت استیو جابز را منتشر کرد و نشان داد که ایست تنفسی ناشی از متازتاز سرطان پانکراس علت مرگ رئیس اپل بوده است.

به گزارش مهر، در سال 2004 بیماری سرطان پانکراس (لوزالمعده) در رئیس اپل تشخیص داده شد.

اکنون دپارتمان بهداشت عمومی شهرستان "سن خوزه" با انتشار عمومی گواهی فوت استیو جابز اعلام کرد که وی در اثر ایست تنفسی ناشی از یک تومور "نورو- اندوکرین پانکراسی" در فاز متازتاز در گذشته است.

در این گواهی فوت آمده است: "استیو جابز، کارفرمای اقتصادی در بخش فناوریهای برتر، در ساعت 3 بعد از ظهر (به وقت محلی) روز 5 اکتبر درگذشت." خبر درگذشت جابز را خبرگزاری آسوشیتدپرس چند ساعت بعد اعلام کرد.

در این گواهی فوت همچنین آمده است که مرگ استیو جابز به فاصله 5 سال پس از تشخیص سرطان اتفاق افتاده است. بنابراین، این مرگ در اثر سرطانی بوده است که در سال 2006 آغاز شده است. در این سال اولین علائم ناگهانی کاهش وزن استیو جابز نمایان شد و در همان زمان یک اختلال هورمونی شدید در وی به وجود آمد.

همین بیماری موجب شد که تا سال 2009 چندین بار به طور موقت کار را ترک کند تا اینکه در این سال یک پیوند کبد دریافت کرد که احتمالاً به دلیل متازتاز سرطان پانکراس در کبد بوده است.

در حقیقت، جابز یکبار در سال 2004 به سرطان پانکراس مبتلا شده بود. این سرطان به دلیل یک شکل نادر از تومور پانکراس قابل درمان بود و بنابراین در آن زمان بیماری در وی درمان شد.

احتمالاً منظور از 5 سال پس از بیماری که در این گواهی فوت آمده است تشخیص متازتازی بوده که دو سال پس از اولین درمان رخ داده است.

براساس گزارش macitynet، در گواهی فوت محل دفن استیو جابز ذکر نشده است.

 

برای دانلود زندگینامه استیو اینجا کلیک کنید.


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

استیو جابز-مرد فراموش نشدنی

پنج شنبه 14 مهر 1390برچسب:استیو,جابز,steve,

ساعت 16:17

پل، یک نابغه افسانه ای و دنیا یک انسان خارق‌العاده را از دست داده‌است. بعضی از ما که شانس آشنایی از نزدیک با استیو را داشته‌ایم داغدار از دست‌دادن یک دوست صمیمی و یک مدیر با روحیه هستیم. بنا کردن چنین شرکتی فقط از او بر می‌آمد و روح او همیشه پایه‌ای برای استواری اپل خواهد بود.

( متن اعلام شده اپل پس از مرگ استیو جابز )

 

واقعا خدا بیامرزدش.

 

http://cdn.androidcommunity.com/wp-content/uploads/2011/08/steve-jobs-appe.png


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

عجبا این دیگه آخرشه!

سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:,

ساعت 18:18

یک شرکت در نظر دارد در بهار سال 2012 تلفن همراه قابل انعطافی را عرضه کند که می‌توان به راحتی آن را به هر زاویه‌ای تا زد و حتی با چکش بر روی آن کوبید.

این تلفن همراه که ظاهری مانند گوشی‌های گلکسی را دارد به اندازه‌ای قابل انعطاف است که می‌توان آن را به راحتی به شکل لوله درآورده و یا تا زد.


به گزارش مهر، شرکت سامسونگ در دورانی که به نمایش گذاشتن نمایشگرهای قابل انعطاف به یکی از اصلی‌ترین بخشهای نمایشگاه‌های تکنولوژی به شمار می‌رود، موفق شده قدمی بزرگ را در زمینه تحقق بخشیدن به ایده‌ای رویایی به جلو بردارد.


این شرکت در ماه ژانویه سال جاری نمایشگرهای قابل انعطاف AMOLED خود را با ابعاد 4.5 اینچ و ضخامت 0.3 میلیمتر به نمایش گذاشت و بر اساس گزارشات جدیدی که از محصولات این شرکت ارائه شده، تلفنهای همراه مجهز به این تکنولوژی در سه ماهه دوم سال آینده در بازارها عرضه خواهند شد.

این تکنولوژی بر اساس صفحات کربنی به ضخامت یک اتم که گرافن نامیده می شوند، ابداع شده است، این لایه‌های باریک بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند و سپس لایه‌ای از کریستال مایع به عنوان محافظ کل این لایه‌ها را پوشش می‌دهد. سامسونگ تصاویری از طرح اولیه این تلفن همراه با نام گلکسی اسکین را منتشر کرده است.


تلفن‌های همراهی که در ساخت آنها از گرافن استفاده شود عملا نشکن خواهند بود، ویژگی که موجب محبوبیت فوری و بی چون و چرای این تلفنهای همراه نسبت به دیگر مدلهای موجود در بازار خواهد شد.

بر اساس آنچه از محصول جدید سامسونگ منتشر شده، گوشی‌های جدید و قابل انعطاف این شرکت از نمایشگری قابل انعطاف با وضوح 800 در 480 برخوردار است، دوربینی هشت مگاپیکسلی داشته و حافظه داخلی آن یک گیگابایت در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش دیلی میل، این ویژگی‌ها در کنار پردازشگر 1.2 گیگاهرتزی به گوشی کنونی سامسونگ که در بازارهای جهانی موجود است شباهت زیادی دارد.


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

اگر از آی‌پد، آی‌فون یا آی‌پاد تاچ برای کار حرفه‌ای عکاسی استفاده می‌کنید یا فقط قصد تفریح دارید نصب این چند اپلیکیشن را حتماً توصیه می‌کنیم.

Snapseed
قیمت: 1.99 دلار

این اپلیکیشن یکی از پرفروش‌ترین‌های بخش عکاسی فروشگاه اپل است. رابط و منوهای این اپلیکیشن جذاب و در عین حال ساده است. داشتن ابزار برش، چرخش، تنظیم نور و کنتراست و اضافه کردن چندین فیلتر جالب به عکس‌ها از قابلیت‌های این اپلیکیشن است.این اپلیکیشن ابزاری برای آیلود عکس‌ها، اشتراک گذاری با دوستان و همچنین چاپ عکس با استفاده از سرویس AirPrint دارد.

(برای دانلود این برنامه ،
اینجا را کلیک کنید)

Color Splash
قیمت: 0.99 دلار

این اپلیکیشن تنها یک قابلیت دارد. اما آنقدر کاربردی و جالب است که به یکی از پرفروش‌ترین‌های فروشگاه اپل تبدیل شده‌است. با استفاده از این اپلیکیشن ابتدا عکس‌ها سیاه و سفید می‌شوند سپس شما با استفاده از یک قلم می‌توایند رنگ اصلی نواحی مورد نظر خود را بازگردانید و با این کار تصاویر بسیار جالبی تولید کنید.

(برای دانلود این برنامه ،
اینجا را کلیک کنید)

Filterstorm Pro
قیمت: 14.99 دلار

همانطور که از اسم این اپلیکیشن حدس می‌زنید پر است از فیلتر و ابزار حرفه‌ای عکاسی. بعضی حتی آن را به عنوان یکی از ملزومات فتوژورنالیسم می‌شناسند. منوهای این اپلیکیشن ساده است ولی اگر عکاس حرفه‌ای هستید در اولین نگاه شیفته ابزار کاربردی Filterstorm می‌شوید.

(برای دانلود این برنامه ،
اینجا را کلیک کنید)

8mm HD
قیمت: 1.99 دلار

شاید دوربین‌های قدیمی 8 میلی‌متری و فیلم‌های خاطره انگیزی که با آن‌ها گرفته‌اید یادتان باشد.
این اپلیکیشن با داشتن چند فیلتر جالب هم فیلم‌های قبلی که ضبط کرده‌اید را تغییر می‌دهد و هم می‌توانید در محیط آن مستقیماً فیلم‌هایی با این فیلترها ضبط کنید. همچنین یک فیلتر صوتی، صدای دستگاه آپارات را به فیلم اضافه می‌کند که تجربه کار با این اپلیکیشن را جالب‌تر می‌کند.

(برای دانلود این برنامه ،
اینجا را کلیک کنید)

Photogene
قیمت 2.99 دلار (برای آی‌فون و آی‌پاد تاچ 1.99 دلار)

این اپلیکیشن هم مانند بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌های عکاسی ، دارای ابزار تنظیم و فیلتر‌های مختلف است. اما محیط جذاب و تنوع فیلترها Photogene را محبوب‌تر از بقیه اپلیکیش‌ها کرده‌است.

(برای دانلود این برنامه ،
اینجا را کلیک کنید

دانلود ها رایگان و به سایت جی اس ام لینک داده شده اند.


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط موسسه نیلسن در بین ماه های ژوئن و آگوست ،اندروید بازهم به قبضه کردن بازار تلفن همراه آمریکا ادامه میدهد.

بنابر گزارش فارنت، در حالی که تنها در حدود ۴۳ درصد تلفن های همراه آمریکا دارای سیستم عامل اندروید هستند در حدود ۵۶ درصد تلفن های همراه خریداری شده در ۳ ماه ذکر شده دارای سیستم عامل اندروید هستند.



پیش بینی میشود با عرضه تلفن همراه آیفون ۵ در اکتبر ،بازهم اپل بتواند بازار از دست رفته خود را بازیابد و این در حالی است که قرار است تلفن همراه اندرویدی گالاکسی اس دو توسط اپراتور AT&T در ۲ اکتبر یعنی تنها ۲ روز مانده به معرفی آیفون ۵ در آمریکا توزیع شود و سامسونگ نیز بتازگی گزارش کرده است که این شرکت موفق به فروش ۱۰ میلیون تلفن همراه گالاکسی اس دو شده است

طبق تحلیل موسسه نیلسن ۳ ماه آینده ،ایام مهمی برای اپل و گوگل در جدال تلفن های همراه هوشمند است زیرا با عرضه آیفون ۵ این رقابت داغتر شده و برنده نهایی سال ۲۰۱۱ را مشخص می‌کند:اپل یا گوگل


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد