کامپیوتر و موبایل

صفحه ی نخست | آرشيو | پست الکترونیک | خروجی وبلاگ

دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,

ساعت 16:52

پس از انتشار شایعات فراوان طی چند هفته گذشته، سرانجام  فروش آنلاین گوشی هوشمند Xperia Arc S سونی اریکسون آغاز شد تا کاربران از مدتی دیگر بتوانند آن را در اختیار بگیرند.

به گزارش ایستنا، گوشی هوشمند Arc S مدل جدید گوشی Arc سونی اریکسون محسوب می‌شود که مدتی قبل وارد بازار شد. مهم‌ترین تفاوت بین این دو گوشی پردازنده 4/1 گیگاهرتزی Arc S است که در مدل قبل از پردازنده یک گیگاهرتزی استفاده شده بود.

برای این  گوشی هوشمند جدید نمایشگر لمسی 4.2 اینچی  از نوع LCD مجهز به فناوری BRAVIA سونی در نظر گرفته شده است که تصاویر در آن با کیفیت بسیار مناسب پخش می‌شوند. این گوشی هوشمند 512 مگابایت رم دارد و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی با کیفیت تصویربرداری 720 پیکسلی HD با سرعت 30 فریم در ثانیه و قابلیت اتوفوکوس اشاره کرد. دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند همچنین می‌تواند به صورت سه‌بعدی از فضای پیرامون تصویربرداری کند.

دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند از نوع سایبرشات است و می‌تواند با یک لنز واحد تصاویر را به صورت سه‌بعدی تهیه کند. این گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی،  نقره‌ای‌، آبی و صورتی ساخته  شده است و 528 دلار قیمت دارد.

http://www.esato.com/gfx/news/img/sony-ericsson-xperia-arc-s_1314804020.jpghttp://admintell.napco.com/ee/images/uploads/gadgetell/Sony_Ericsson_Xperia_arc_S.jpg

 

 


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

محبوب ترین سیستم عامل

دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,

ساعت 16:49

فصل تعطیلات در پیش رو است و مردم در فکر این هستند که تلفن همراه خود را عوض کرده و مدل جدیدتری خریداری کنند.

بنابر گزارش فارنت، تحلیلگران UBS  نیز با توجه به این موضوع پزوهشی را یا عنوان این که چند درصد از مردم به برند تلفن همراه خود وفادار می‌مانند انجام داده‌اند.




جای تعجب ندارد اگر به شما بگوییم که ۸۹ درصد از دارندگان آیفون تلفن همراه بعدی خود را نیز از شرکت اپل خریداری می‌کنند و با اینکه این آمار بالا است ولی در حدود یک و سال نیم پیش  (مارچ ۲۰۱۱ ) این مقدار در حدود ۹۵ درصد بود.

در مقام دوم شرکت HTC با ۳۹ درصد قرار گرفته است و ریم بلک بری نیز با ۳۳ درصد در مقام سوم است(در حدود نصف مارچ ۲۱۰۱) و سامسونگ  و موتورولا نیز در مکانهای چهارم و پنجم با ۲۸ و ۲۵ درصد قرار گرفته ونوکیای نگون‌بخت نیز با ۲۲ درصد در مکان ششم قرار گرفته است.

در مورد پلتفرم اندروید ،در حدود ۶۰ درصد از آنان اعلام کرده‌اند که دستگاه اندرویدی دیگری تهیه خواهند کرد و ۳۱ درصد از آنان نیز به سوی IOS حرکت خواهند کرد.

گفتنی است که بسیاری از پرسش شوندگان دارای تلفن های همراه هوشمند گران قیمتی بودند و در حدود ۸۰ درصد از این افراد نیز بدون توجه به قیمت تلفن همراه ،همیشه آخرین مدل را برای خود خریداری می‌کنند.


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

ريیس آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ همراه داشتن گوشی تلفن همراه در مدرسه ممنوع است و مدارس نیز اختیار برخورد با این موضوع را دارند.

به گزارش مهر، سیدعلی یزدیخواه در نشست خبری توجه به استعدادهای برتر را یکی از برنامه‌هاي امسال آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد و افزود: به همین دلیل در حوزه مدارس نمونه دولتی ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته حداقل 3 برابر و در مدارس استعدادهای درخشان ظرفیت پذیرش 2 برابر شده است. یزدیخواه اضافه کرد:‌ دانش‌آموز مجاز است که وسایل مرتبط با تحصیل را به مدرسه بیاورد. براین اساس آوردن گوشی تلفن همراه به مدارس براساس آیین‌نامه‌های انضباطی ممنوع است و مدارس نیز اختیار برخورد با این موضوع را دارند بنابراین اگر والدین به خاطر نگرانی‌های مربوط به مسائل اضطراری بر این موضوع اصرار دارند، باید بدانند که تمام مدارس از امکانات ارتباطی برخوردارند.

                                         

                                          نظر برای این پست واجبه هاااااااااااااااااااا!


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

ویندوز 8!

پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:ویندوز8,windows 8,

ساعت 11:19

 

امروز در کنفرانس D9 مایکروسافت آخرین ورژن از سیستم عامل محبوب خود ٬ Windows 8 را معرفی کرد .مایکروسافت با آوردن واسط کاربری لمسی به ویندوز دنیای تکنولوژی را غافل گیر کرد .مایکروسافت در این ویندوز جدید ، رابط کاربری را تا حد زیادی تغییر داده است ، بجای شیوه ی مرسوم پنجره ها و دسکتاپ٬ تسکبار٬منوی استارت و غیره این بار مایکروسافت اینترفیسی الهام گرفته از ویندوزفون ۷ که در اسمارت فون ها به کار می رود با همان تاچ خوب و آیکون های مربعی روی این OS جدید نمایش داده است .

برخلاف سیاست اپل که برای دسکتاپ و لپ‌تاپ یک سیستم عامل ٬ تبلت‌ یک سیستم عامل و تلفن همراه هم یک سیستم عامل دارد ٬‌مایکروسافت این‌بار سیستم عاملی برای تمام دیوایس‌ها ساخته است ٬ دیوایس‌های چون تبلت‌ ٬‌لپ‌تاپ و دسکتاپ و (شاید هم در آینده) غیره .

خیلی از قابلیت‌های Windows Phone 7 در این سیستم عامل می‌باشد. یک PC با ویندوز ۸ واقعا تجربه یک نوع جدیدی از Computing است ٬ شما می‌توانید یک دیوایس تاچ و کوچک داشته باشید و یا یک دیوایس با صفحه بزرگ همراه یا بدون کیبورد و ماوس .می‌شود گفت مایکروسافت از Windows 7 مانند نردبانی برای رسیدن به موفقیت در بازار تبلت‌ها استفاده کرده است و امیدوار است محبوبیت ویندوز ۷ باعث موفقیت ویندوز ۸ شود. اگرچه این روزها در اخبار شاهد دیوایس‌هایی هستیم که می‌توانند هم نت‌بوک باشند و هم تبلت .

تاچ‌اسکرین جدید ویندوز ۸ همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بهبود یافته است و دلیل آن هم بهینه‌شدن این OS برای تبلت‌ها می‌باشد .طبق گفته مایکروسافت ٬ این شرکت عجله‌ای برای ارائه رسمی ویندوز ۸ نشان داده شده در کنفرانس D9 ندارد ٬مثل اینکه تجربه‌ی شکست ویندوز ویستای مایکروسافت درس خوبی به این کمپانی داده است . در هر صورت نباید زودتر از یک سال دیگر منتظر این ویندوز جدید باشیم ٬ احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ .

در این کنفرانس یک دمو از ویندوز ۸ برای نمونه روی یک تبلت و دسکتاپ نمایش داده شد . هنوز مایکروسافت Codename خاصی را برای این ویندوز نگفته است .

مایکروسافت درباره منتشر کردن ویندوز ۸ گفته است که ” Windows 8 یک ارائه جدید از ویندوز هست ٬ از چیپ گرفته تا اینترفیس “.اگرچه این اینترفیس جدید ٬ طراحی و بهینه‌شده برای تاچ است ٬ اما به همان کیفیت با ماوس و کیبورد هم کار می‌کند و مایکروسافت هم روی این موضوع تاکید دارد ٬ زیرا می‌داند کاربران قدیمی ویندوز شاید دوست نداشته باشند یک ویندوز تاچ را استفاده کنند.

اپل به اینترفیس لمسی برای PC ها و دسکتاپ‌ها معتقد نیست و ایده تاچ‌اسکرین را برای این دیوایس‌های به حالت عمودی مذخرف می‌داند .سؤال اساسی اینجاست که آیا امکان تاچ‌اسکرین مایکروسافت برای دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌ها واقعا کار خواهد کرد یا خیر؟

قابلیت‌های اصلی در Windows 8 :

  • آیکون‌های مربعی جدید (تایل)به‌جای آیکون‌های قبلی همراه با Notification. هر app در کامپیوتر شما با یک Tile نمایش داده می‌شه .Tile های مربعی اطلاعات و عملکرد‌های بیشتری نسبت به یک آیکون ساده در اختیار کاربر می‌گذارند .صفحه اولیه‌ی ویندوز هم یک سری از تایل‌های شخصی به صورت موزاییک می‌باشد .
  • حرکت آسان و سریع بین اپلیکیشن‌ها با swiping در هنگام تاچ
  • واسط کاربری جدید براساس تکنولوژی‌های وب از قبیل HTML5 و جاوا اسکریپت
  • ویندوز ۸ هم اپ‌های مرسوم دسکتاپی مثل مایکروسافت ورد و اکسل را اجرا می‌کند و هم اپ‌های جدید لمسی که در آنها از HTML و Javascript استفاده شده است .
  • قابلیت Snap برای نمایش ۲ اپ در یک زمان
  • قابلیت thumbs layout برای کیبورد مجازی در هنگام نیاز
  • دسترسی سریع به اپ‌ها از تایل روی یک صفحه موزایک شکل
  • پیشتیبانی از پردازنده‌های Qualcomm و معماری ARM

هنوز اطلاعات زیادی از مشخصات و نیازهای سخت افزاری ویندوز ۸ در دست نیست و باید تا همایش توسعه دهندگان در ماه سپتامبر صبر کرد . ولی طبق گفته یکی از مدیران مایکروسافت نمایش ویندوز ۸ در تبلت‌ها با نسبت ۱۶:۹ می‌باشد (بر خلاف آی‌پد که ۴:۳ است ) .حداقل رزولوشن ۱۰۲۴×۷۶۸ برای استفاده در هنگام تاچ به کار می‌رود و پایین تر از آن هم فقط در حالت کلاسیک برای Desktop Mode است .

John Gruber یکی از متعصبین Mac در وبلاگ خود بر این عقیده است که ویندوز ۸ اساسا دچار اشکال است . وی معتقد است که قابلیت‌های مورد نیاز در یک PC بطور اساسی با توقعات از یک تبلت فرق می‌کند .آقای Gruber گفته است که مایکروسافت سعی می‌کند از اپل یاد بگیرد اما آنها نمی‌فهمند که چرا آی‌پد بجای Mac OS با iOS اجرا می‌شود .

مایکروسافت قدم در راه نزدیک شدن PC ها به تبلت‌ها برداشته است و اپل کاملا برعکس کار می‌کند و بازار iPad خود را کاملا جدا از دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های مک نگه داشته است .اما این ایده‌ی مایکروسافت یعنی ادغام PC با تبلت در نگاه اول زیاد هم بد نیست . مثلا شما بعد از کار کردن با کیبورد در آفیس سوایپ می‌کنید به حالت تاچ و به وبگردی مشغول می‌شوید .

 

http://s1.picofile.com/file/6249939634/windows_8_superbar_251139_1245759282.jpg

 

                                      نظر یادتون نره

 


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

پر فروش ترین سیستم عامل

سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:سیستم عامل,firmware,

ساعت 14:41

سیستم عامل های مختلف تلفن های هوشمند، چه بخش از بازار را در اختیار دارند؟

 حدود ۱۰۸ ميليون تلفن همراه هوشمند فروخته شده در دنيا در سه ماهه دوم سال جاري تحت اندرويد عرضه شده‌اند.

به گزارش همكاران سيستم، حدود ۴۲۹ ميليون تلفن همراه هوشمند در سه ماهه دوم سال جاري ميلادي در سطح جهان به فروش رفت كه سهم گوگل و سيستم عامل اندرويدش در اين ميان از همه بيشتر است.

خبرگزاري فرانسه به نقل از مؤسسه تحقيقاتي گارتنر اعلام كرد فروش جهاني تلفن همراه نسبت به سال گذشته ۱۶.۵ درصد رشد داشته است.
اما در حوزه تلفن‌هاي همراه هوشمند نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۰ شاهد رشد ۷۴ درصدي بوده‌ايم.

شركت فنلاندي نوكيا با در اختيار داشتن ۲۲.۸ درصد بازار همچنان مقام اول را داراست و سامسونگ و ال‌جي به ترتيب با ۱۵ و ۵ درصد مقام هاي دوم و سوم را در اختيار دارند.

اما سيمبيان از اندرويد فاصله بسيار زيادي دارد و سيستم عامل گوگل با در اختيار داشتن ۴۳ درصد از بازار در مقابل ۲۲ درصد سيمبيان مقام اول را در اين بخش دارد.

حدود ۱۰۸ ميليون تلفن همراه هوشمند فروخته شده در دنيا در سه ماهه دوم سال جاري تحت اندرويد عرضه شده‌اند.

اپل كه با آيفونش در بخش تلفن همراه هوشمند حرف اول را مي‌زند در بازار فروش تلفن‌هاي همراه ۱۸ درصد سهم دارد.

گارتنر در ادامه گزارش آورده است: اپل و گوگل از ديگر رقبا فاصله بسيار زيادي دارند و در مجموع با سيستم عامل‌هايشان ۶۲ درصد از بازار را زير چتر خود دارند. كاربران اعتقاد دارند كه هر آن چه مي‌خواهند در اين سيستم عامل‌ها فراهم شده است.
 
                                                     «نظر یادتون نره»



نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

آوای انتظار

دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:آوای انتظار,

ساعت 12:17

 

آغاز رسمی عرضه سرویس آوای انتظار از سوی همراه اول


در پي استقبال مشتركين همراه اول از ارائه آزمايشي سرويس آواي انتظار در نمايشگاه ايران تلكام 2010،‌ اپراتور اول ارائه تجاري اين سرويس را آغاز كرد.

شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام كرد: پس از استقبال بي نظير مشتركين اين اپراتور از ارائه آزمايشي سرويس آواي انتظار در سال گذشته، همراه اول در راستاي احترام به سلايق مشتركين خود، اقدام به ارائه تجاري اين سرويس را نموده است.

با فعال سازي اين سرويس، براي تماس گيرنده به جاي صداي بوق، آهنگ پخش مي شود. اين سرويس نيازي به تنظيمات گوشي نداشته و مشترك مي تواند با هر نوع گوشي از آن استفاده كند.

بر اساس اين گزارش مشتركين همراه اول مي توانند با يكي از روشهاي ارسال پيام كوتاه، تلفن گويا(09990) و سايت اينترنتي (rbt.mci.ir) اقدام به فعالسازي سرويس و خريد آهنگ كنند.

اين گزارش مي افزايد: هزينه خريد هر آهنگ ماهيانه 5000 ريال بوده و مشتركين پس از خريد اولين آهنگ تا سه روز فرصت دارند تا بصورت رايگان آهنگ خود را تغيير دهند.
مشتركين همراه اول در روش پيامكي خريد بايد كد آهنگ مورد نظر را بصورت لاتين به شماره 8989 ارسال و در صورت عدم تمايل به استفاده از سرويس عدد "5" را به صورت لاتين به همين شماره پيامك كنند.

متقاضيان استفاده از سرويس آواي انتظار همراه اول مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر به سايت https://rbt.mci.ir مراجعه كنند.
 
 
                                          نظر یادتون نره

 


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

Nokia N8-01!

دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:N8,نوکیا,

ساعت 12:4

 

نخستین تصاویر منتشر شده از نوکیا N8-01 !

19/06/1390
 دیگر عادت کرده‌ایم که هر از چندگاهی تصاویری از یکی از تلفن های همراه جدید نوکیا در اینترنت منتشر شود و پس از چند روز، این شرکت به توضیح رسمی محصولات خود بپردازد.

به گزارش فارنت ، البته ممکن است نوکیا به روش جدید نامگذاری خود ،این تلفن همراه را که دارای  صفحه نمایش  qHDاست نوکیا ۸۰۱ بنامد .


این تصاویر از ویدیویی بررسی نوکیا ۷۰۰ بدست آمده است و در زمانی که تست ویدیو پلیر سیمبیان Belle در حال نمایش بود تصاویری از یک تلفن همراه به صورت تصادفی به نمایش درآمده است که دارای صفحه نمایش لب به لب یا همان  edge-to-edge منحنی است.


البته اگر این یک تلفن همراه با سیستم عامل سیمبیان باشد باید دارای دوربین فوق العاده‌ای باشد، زیرا نوکیا معمولا با رو کردن دوربین های فوق العاده مشتریان خود را شگفت زده می کند.

 


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:آندروید 4,سونی اریکسون,آپدیت سونی اریکسون,

ساعت 12:13

 

آندروید 4.0 برای تمامی گوشی های اکسپریا ۲۰۱۱

 سونی اریکسون سال خوبی را پشت سر می‌گذارد و توانسته با سری اکسپریاهای جدید خود به خوبی گذشته خوب خود را احیاء کند.

به گزارش فارنت به نقل از phonearena ، سونی اریکسون چندی پیش بروز رسانی اندروید ۲٫۳٫۴ را برای تلفن‌های همراه اکسپریا ۱۱ خود رونمایی کرد که دارای بهترین هماهنگی با فیس بوک وتصویر برداری ۳ بعدی پانورامای سونی است .



شرکت مذکور امروز به صورت رسمی اعلام کرد که تمامی تلفن های همراه اکسپریا که در سال ۲۰۱۱ ارائه شده اند بروز رسانی اندروید ۴٫۰ گوگل را دریافت خواهند کرد که انتظار میرود گوگل اندروید ۴٫۰ را در ماه اکتبر و نوامبر عرضه کند.

گفتنی است که اندروید ۴ دارای قابلیت‌های اندروید هانی کامب بوده و در ضمن دارای قابلیتی شبیه  کینکت ایکس‌باکس به نام Virtual Camera  نیزاست.

تلفن‌های همراهی که به اندروید ۴ مجهز خواهند شد عبارت است از:Arc ،Neo ،PLAY ،mini ،mini pro ،ray،Active ،Arc S

شرکت سونی اریکسون هنوز هیچ گونه محدوده زمانی را ب
رای عرضه این بروز رسانی ها تعیین نکرده است.

 

 


نوشته شده توسط پیمان | لینک ثابت | موضوع: <-PostCategory-> |

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد